Administratiekantoor Utrecht
Administratiekantoor Hulp en Gemak biedt een uitgebreid pakket aan diensten aan voor zowel particulieren als voor (startende) ondernemers (eenmanszaken, v.o.f.'s en ZZP-ers). Op deze pagina zal ik mijn diensten in het kort laten zien.
Boekhouders-Kennisclub
Hulp en Gemak is aangesloten bij een Collectief van Boekhouders om de fiscale kennis up-to-date te houden.
Met de kennis van vakcursussen en de vakliteratuur achter de hand. Op die manier wordt de kwaliteit bewaakt.
Verder zijn we aangesloten bij een grote groep Fiscaal Dienstverleners die op elk moment geraadpleegd kunnen worden.
Voor speciale zaken worden derden ingeschakeld na overleg. Zo wordt de salarisadministratie uitbesteed aan een gespecialiseerd kantoor.
Voor particulieren:
- Invullen van aanvragen voor toeslagen;
- Invullen van aangifte inkomstenbelasting (ook op papier, F-biljet enz.)
- Helpen bij het kiezen van een zorgverzekeraar.
- Bemiddeling voor aanschaf verzekeringen op het gebied van inboedel, aansprakelijkheid, schadeafwikkeling e.d.
- Bezwaar indienen tegen WOZ aanslagen.
Voor startende ondernemers:
- Begeleiden van startende ondernemers en doorstarters;
- Opstellen van het ondernemingsplan;
- Advies bij de te kiezen ondernemingsvorm;
- Bemiddeling bij verzekeringen;
- Opzetten administratieve organisatie;
- Verzorgen van de financiële administratie/boekhouding;
- Bewaken van de liquiditeitspositie van uw onderneming.
- Kostenbesparende adviezen
- Bepaling bijdrage Zorgverzekeringswet
- Aangifte inkomstenbelasting
- Aangifte omzetbelasting
Voor ondernemers:
- Voeren van een administratie van een eenmanszaak, VOF, in ons administratiepakket;
- Controleren van uw boekingen;
- Opstellen van tussentijdse management rapportages;
- Opstellen van uw jaarrekening (met en zonder kengetallen);
- Dossier samenstellen voor uw accountant;
- Fiscale aangiften
- Voeren van correspondentie met diverse instanties (o.a. bezwaarschriften)
- Bepaling bijdrage Zorgverzekeringswet
- Aangifte omzetbelasting
- Aangifte inkomstenbelasting
- Via één van onze partners het verzorgen van uw salarisadministratie
Algemene tips:
Representatie en relatiegeschenken
Horeca kosten worden vaak geboekt als representatiekosten. Het is belangrijk om bij een zakelijke gelegenheid
de naam van het contact en de reden van de zakelijkheid te vermelden. Als je thuis of onderweg alleen iets besteld, is het
niet aftrekbaar, want iedereen moet ten slotte eten. Verder gelden voor de BTW en Inkomstenbelasting andere regels,
en vaak zijn dit gemengde kosten, zodat het nooit 100% zakelijk is.
Bij relatiegeschenken gelden weer andere regels. Het is belangrijk om de naam van de ontvanger te vermelden.
Zakelijke Rekening
Voor het overzichtelijk houden is het belangrijk om een aparte rekening aan te houden voor je zakelijke uitgaven.
Als je het uitprint dan kan je het beste de kleine bonnen direct achter de kosten opbergen.
Bij een eventuele privé betaling kan je dat het beste direct op het bankafschrift vermelden.
Het is handig als het om belastingafschrijvingen gaat, direct er op te zetten om wat voor belasting het gaat.
Contact opnemen:
Neem voor een vrijblijvende afspraak en/of prijsopgaaf contact met mij op.
Het liefst per e-mail naar hulpengemak@online.nl met uw vraag waar ik u mee van dienst kan zijn.
Of bel direct met 030-2661489
- Laat een duidelijke boodschap na wat uw wensen zijn en uw telefoonnummer, als ik niet aanwezig ben, zodat ik u beter kan helpen en terug kan bellen of terug kan mailen.